22 zlatých pravidel e-commerce

22 zlatých pravidel e‑commerce

Ať už jste zkušení prodejci, nebo právě začínáte, vždy je dobré inspirovat se technikami a principy, které se osvědčily u ostatních. Zjistěte, co stojí za úspěchem online značek známých po celém světě.

Rady a tipy od největších e‑commerce značek až po ty začínající. V roce 2017 EMARKETER.COM zveřejnil, že internetové prodeje vzrostly o 23,2 % na 2 290 biliónů dolarů. Inspirujte se našimi tipy a nenechte si uniknout vyšší prodeje.

PRAVIDLO #1 - NEPŘESTÁVEJTE TESTOVAT

Produkty, obrázky, design, popisky, slevy, odkazy, upsell, cross‑sell, barvy…vše průběžně testujte a nikdy nepřestávejte. Mohl by vám pomoci tento testovací systém. "Stránka nenalezena" je okamžitým zabijákem prodejů. Je to jednoduché - pokud sami problém neodhalíte, nikdo ho za vás nevyřeší.

PRAVIDLO #2 - PŘEHLEDNOST WEBOVÝCH STRÁNEK

Udržujte své stránky jednoduché a přehledné. Nepodlehněte nutkání nahrát na svou úvodní stránku vše, na co pomyslíte. Používejte jednoduché fonty, flashovou reklamu a vyskakovací okna.

PRAVIDLO #3 - POUŽÍVEJTE ODPOČÍTÁVÁNÍ

Ukažte zákazníkům, kolik času zbývá do vypršení nabídky nebo kolik kusů výprodejového zboží máte ještě skladem. Zákazníci nechtějí propásnout výhodnou koupi a jednají mnohem rychleji.

PRAVIDLO #4 - NABÍDNĚTE DOPRAVU ZDARMA

Není to sice vždy možné, ale zvýší to vaše prodeje. Samozřejmě, že „zdarma“ znamená, že náklady na přepravu jsou rozpuštěny někde jinde, ale i přesto je doprava zdarma klíčovým prodejním faktorem. A když už ji nabízíte, pochlubte se tím na domovské stránce i v reklamních inzerátech.

PRAVIDLO #5 - VYUŽIJTE RECENZE ZÁKAZNÍKŮ VE VÁŠ PROSPĚCH

Nic není tak přesvědčivé jako doporučení ostatních. Umístěte pozitivní reference na své webové stránky tak, ať jsou dobře viditelné. Zkuste své štěstí a oslovte influencery – jejich doporučení jsou obzvláště přesvědčivá. Spojte se s nezávislými recenzenty jako TrustPilot a vždy na recenze odpovídejte – ať už jsou dobré nebo špatné.

PRAVIDLO #6 - NAUČTE SVOJE ZBOŽÍ ZPÍVAT

Ne doslova, samozřejmě. Prostě popište svoje produkty přesvědčivě a neodolatelně. Nezapomeňte na žádný detail a uspokojte zvědavost zákazníků, ale myslete vždy na to, že výhody zaujmou více lidí než prostá specifikace produktu.

PRAVIDLO #7 - VYTVOŘETE SYSTÉM DOPORUČENÍ

Členové získávají členy. Systém doporučení povzbuzuje zákazníky, aby vám našli další zákazníky pomocí odměn, jako jsou slevy pro jednu nebo obě strany.

PRAVIDLO #8 - ZABEZPEČTE SVOU WEBOVOU STRÁNKU

Zveřejněte zásady ochrany osobních údajů a zobrazte symbol certifikátu SSL. Zvažte použití nějaké e‑commerce platformy jako je Shopify.

Zabezpečte svůj e-shop

PRAVIDLO #9 - ZAČNĚTE PSÁT

Oslovte nové zákazníky psaním příspěvků na příslušné blogy. Nevychvalujte přehnaně svoji stránku, ale nezapomeňte vložit odkaz na svůj vlastní blog, který máte pod kontrolou.

PRAVIDLO #10 - UDĚLEJTE NĚCO NAVÍC

Dejte zákazníkovi k jeho první objednávce dárek, k vrácení peněz přidejte něco extra, pošlete ručně psané poděkování novým zákazníkům. Je to rychlá a jednoduchá cesta jak šířit dobré jméno a podpořit zákazníky, aby se k vám rádi vraceli.

PRAVIDLO #11 - PODPORUJTE SDÍLENÍ

Požádejte své zákazníky, aby sdíleli své nákupy na sociálních sítích. Používejte nástroj jako Checkout Share, abyste zákazníkům zjednodušili hodnocení vašich produktů nebo služeb.

PRAVIDLO #12 - POUŽÍVEJTE VIDEA

Může to být demo produktu, instruktážní video nebo krátké vtipné video související s vaším produktem. Lidé milují videa a rádi je sdílejí. Je to snadný způsob jak zvýšit prodeje.

PRAVIDLO #13 - ODPOVÍDEJTE NA DOTAZY

Pro občasné požadavky bude pravděpodobně stačit telefon nebo e‑mail. Ale pokud váš online obchod začne generovat 20, 50 nebo stovky zpráv denně, měli byste zvážit instantní chat nebo tzv. chatbota.

PRAVIDLO #14 - MYSLETE NA U PŘED X

Jinými slovy, vždycky myslete na uživatele, pokud posuzujete uživatelskou zkušenost (UX - user experience). Jednotlivé kroky by měly být přirozené a logické, jen pár kliků pro výběr produktu a odtud rovnou k platbě.

PRAVIDLO #15 - NEŠETŘETE NA FOTOGRAFIÍCH

Použijte profesionálního fotografa pro hlavní „značkové“ fotografie. Pro jednotlivé fotografie produktů to naopak může být velmi drahá záležitost, zejména pokud se vaše produktová řada neustále vyvíjí. Ve tom případě je kvalitní fotoaparát na telefonu, jednoduché pozadí, hodně přirozeného světla a stativ vše, co potřebujete.

Dobrá fotka je základem prodeje

PRAVIDLO #16 - NESNAŽTE SE OHROMIT ZA KAŽDOU CENU

Pokud jsou lidé připraveni nakoupit, příliš mnoho rozptýlení by je mohlo odradit.

PRAVIDLO #17 - MYSLETE I NA MOBILY

Pokud plánujete e‑commerce strategii, nezapomeňte na mobily. Časopis Forbes nedávno zveřejnil následující: „Předpokládá se, že mobilní online obchodování dosáhne do roku 2019 218 miliard dolarů. Některé odhady říkají, že do roku 2020 bude 45 % online nákupů učiněno přes mobilní telefony“. Jinými slovy, vyplatí se strávit čas adaptací vašich stránek pro mobilní telefony.

PRAVIDLO #18 - NEZAPOMÍNEJTE NA SVÉ ZÁKAZNÍKY

Po uplynutí přiměřené doby pošlete zákazníkovi připomínkový e‑mail. Nabídněte stejný nebo podobný produkt a odměňte zákazníka za další nákup např. slevou nebo dopravou zdarma.

PRAVIDLO #19 - NESKRÝVEJTE POPLATKY

Je to známý příběh: zákazník míří spokojeně k platbě, dostane se k poplatkům za dopravu a šup!.....změní názor. Poplatky za doručení jsou nejčastější příčinou opuštěných nákupních košů. Např. e‑commerce platforma Shopify nabízí tři možná řešení: nabídněte doručení zdarma při určité minimální výši objednávky, zahrňte náklady na dopravu do ceny produktu a zbavte se jich jednou provždy, nebo využijte nástroj, který zákazníkům umožní vložit místo doručení a získat aktuální cenovou nabídku za dopravu. Nezapomeňte, transparentnost prodává.

PRAVIDLO #20 - NENUŤTE LIDI DĚLAT PSÍ KUSY

…ať už se jedná o samotný nákup, nebo když si přejí vrátit zboží. Budou si vás více cenit, pokud bude celý proces rychlý a přímočarý.

PRAVIDLO #21 - NEVYŽADUJTE REGISTRACI, POKUD K NÍ NEMÁTE DOBRÝ DŮVOD

V kamenném obchodě po zákaznících nikdo registraci nepožaduje, proč by to měli podstupovat online? Pamatujte si, nikdy lidem nestěžujte jejich nákup.

PRAVIDLO #22 - OPRAVDU. NIKDY NEVYŽADUJTE REGISTRACI, POKUD K NÍ NEMÁTE DOBRÝ DŮVOD

Nikdy to není řečeno dost často ;)

Sdílet Posílejte s DHL