Black Friday a Cyber Monday se blíží. Využijte nákupní šílenství naplno!

Black Friday a Cyber Monday se blíží. Využijte nákupní šílenství naplno!

Nepropásněte prodejně nejúspěšnější období roku. A jestli ještě nemáte svou obchodní strategii, je ten správný čas začít plánovat rok 2020.

Singles' Day (11. listopadu) a s ním spojené slevové akce jsou za námi, a je tak nejvyšší čas připravit se na předvánoční nákupní šílenství, které již tradičně odstartuje Black Friday a následně Cyber Monday. Oba tyto „svátky“ pro nakupující i prodejce mají svůj původ v USA, ale v současné době se jedná o celosvětový fenomén. Black Friday připadá na den po Dni díkůvzdání (čtvrtý čtvrtek v listopadu), ale kamenné i online obchody zahajují slevové akce i pár týdnů předtím, aby tak maximalizovaly své tržby. Podle dat Adobe Analytics dosáhly jen v USA loňské online prodeje spojené s Black Friday 6,2 mld USD, což je téměř o čtvrtinu více než v roce 2017. Ani s těmito čísly ale není Black Friday tím největším dnem, co se týče online prodejů. Na špici stojí Cyber Monday (první pondělí po Dni díkůvzdání) a s tržbami ve výši 7,9 mld USD (2018) je jasným králem amerického e‑commerce trhu. Není překvapením, že právě v tento den loni prodal Amazon nejvíce zboží za celou svou historii.

Slevové akce

Není to jen o americkém trhu

Vzhledem k tomu, že ještě nikdy nebylo jednodušší nakoupit z pohodlí domova a nechat si dovézt zboží odkudkoliv ze světa, tyto dva nákupní svátky nejsou čistě jen americkou záležitostí. Například v Brazílii došlo během Black Friday k nárůstu prodejů o 819 % oproti běžnému dni, v UK o 1708 %, Indii o 828 % a v Austrálii o 871 %. Prodejci v těchto zemích nezapomněli přizpůsobit své marketingové kampaně, a Black Friday tak využili na maximum. (Zdroj: Black‑Friday.Global.)

Vypořádat se s obrovským nárůstem objednávek není lehké, zejména pro menší e‑shopy

Tyto nákupní žně jsou skvělou příležitostí pro prodejce na celém světě, představují ale také řadu výzev. Musí se vypořádat s obrovským nárůstem objednávek v krátkém čase a zákazníci očekávají rychlé vyřízení a doručení svých objednávek. Zejména menší e‑shopy se musí pečlivě připravit, aby nezklamaly důvěru zákazníků.

Plánujte!

Plánujte. Plňte. Slavte.

Tajemstvím úspěchu je příprava. Zde je několik základních bodů jak dobře plánovat:

  • Identifikujte svou top sezonu. Zmapujte období, kdy očekáváte nejvíce objednávek, nastavte procesy a ujistěte se, že vás nepřekvapí nárůst objemů přeprav.
  • Optimalizujte svůj web. Nic neodradí zákazníky více než pomalý web. Urychlete načítaní již nyní a optimalizujte svoje stránky tak, aby potenciální zákazníci opravdu nakupovali, nejen prohlíželi vaše produkty.
  • Neustále si udržujte přehled o tom, co máte skladem. Jakmile něco vyprodáte, aktualizujte informace na vašem webu. Okamžitě.
  • Ujistěte se, že máte dostatek zaměstnanců pro vyřízení nárůstu objednávek.

Máte svůj plán? Skvělé! Pokud ne, začněte už dnes. Náš tým v DHL vám drží palce a je připraven vám pomoct s expanzí na zahraniční trhy.

Sdílet Posílejte s DHL