Od našich zákazníků dostáváme spoustu dotazů na možnosti větší expanze do zahraničí. K tomuto tématu jsme si přizvali specialistku z cz.expan.do, Míšu Novákovou, od které se dozvíte, proč se zaměřit na prodeje na Amazonu.
Fenomén Amazon je trendsetter e‑commerce odvětví. Pro prodejce, kteří chtějí na tuto platformu expandovat, zde čeká mnoho výhod, které mohou posunout jejich byznys na další úroveň.
Amazon je nejznámějším marketplacem, který je neotřesitelnou jedničkou ve světě e‑commerce. Jeho katalog zahrnuje téměř všechny kategorie od elektroniky, oblečení a kosmetiky, po potraviny, nábytek a domácí potřeby. Kromě toho Amazon nabízí širokou škálu služeb včetně neomezeného přístupu ke streamingovému obsahu.
Amazon v současné době pokrývá 22 trhů. To zásadní ale probíhá na čtyřech největších: USA, Německo, Velká Británie, Japonsko. Zde je Amazon dominantní a preferovaný. 70 - 80 % toho, co Amazon prodá, jde za těmito zmiňovanými trhy.
Nejvýznamnějším trhem zůstává Amazon.com v USA, který představuje 45 % z celkových návštěv ze všech jeho tržišť. Ostatní tři – Japonsko, Německo a Spojené království – mají každý zhruba 10 %. Pět největších trhů (USA, Japonsko, Německo, Velká Británie a Indie) představuje téměř 77 %. Dalším zajímavým faktem je, že ze všech prodejů provedených přes Amazon.com je přibližně 25 % doručeno mimo USA. V zásadě tak můžeme konstatovat, že doména .com je jako platforma využívána celosvětově (nejen v USA).

Amazon Prime jako koktejl universálního nástroje pro nakupování
Amazon Prime dominuje americké e‑comerce. Jedná se o placenou službu nabízející zákazníkům v USA mnoho výhod. Službu Prime si dnes platí okolo 157 milionů uživatelů, z nichž je většina v Americe. Pro prodejce na Amazonu je poměrné důležité být součástí programu Prime, ať už z důvodu rychlého doručení objednávky k cílovému zákazníkovi nebo zobrazení jako “Prime” při vyhledávání na platformě.

Američtí zákazníci utratí 200+ EUR v průměru za měsíc
V průměru 52 % všech nakupujících na Amazonu utratí týdně 100+ EUR, 23 % 200+ EUR. V porovnání s měsíčním průměrem utratí 18 % nakupujících 100+ EUR a 4 % 200+ EUR. Američtí zákazníci jsou pak jsou ti, kteří na platformě utrácí nejvíce peněz: 18 % z nich utratí na Amazonu 200+ USD měsíčně (tolik utratí pouze 4 % italských a 5 % španělských nakupujících na Amazonu).
Zajímavosti:
*Věděli jste, že Amazon USA vznikl v roce 1994 jako online knihkupectví? Od té doby se postupně rozšířil na další trhy a stal se trendsetterem e‑commerce odvětví.
*Mezi nejvýznamnější lokální konkurenty Amazonu v USA patří eBay a Walmart. Ve světě to pak mohou být hráči jako AliExpress, Cdiscount, Argos, Facebook Marketplace apod.
*Pokud se zobrazíte jako Prime, je mnohem větší pravděpodobnost, že prodáte. Díky programu tak můžete zvyšovat viditelnost svých produktů nebo zákaznickou loajalitu.

BRZY PRO VÁS UVEŘEJNÍME DRUHOU ČÁST, VE KTERÉ SE DOZVÍTE, JAK PLNĚ ZAUTOMATIZOVAT A ZEFEKTIVNIT PRODEJ NA AMAZONU