Tipy pro úspěšný prodej na Amazonu od EXPANDA

Tipy pro úspěšný prodej na Amazonu od EXPANDA

Působení na platformově Amazon.com přináší prodejcům z EU možnost přístupu k novému trhu s obrovskou zákaznickou základnou a možností maximalizace prodejů vašeho e‑shopu. Musíte mít ovšem na paměti nejen nespočet výhod, ale také nevýhod spojené například s náklady. Je tedy velmi důležité pečlivě zvážit všechny faktory a najít optimální řešení pro váš e‑shop.

Jaká jsou pravidla u přepravy objednávek z EU do USA?

Pokud plánujete přepravit zboží z EU do USA, musíte počítat s několika faktory, které ovlivní cenu a dobu doručení. Ať už se jedná:

  • o povolení, zda můžete dovážet daný produkt do USA (některé výrobky mohou být omezeny nebo zakázány kvůli bezpečnostním, zdravotním důvodům, či kvůli obchodním omezením)

  • náklady na přepravu zboží (Mohou být vysoké, zejména pokud se jedná o větší nebo těžší zboží. Většinou se zboží přepravuje letecky, což může být nákladné a doprava lodí může trvat déle)

  • využití expresního nebo standardního doručení,

  • celní požadavky a poplatky (V závislosti na druhu zboží se odvádí clo, daně nebo další poplatky, či se plní jiné celní požadavky.)

EXPANDO vám ve spolupráci s mezinárodní a logistickou společností DHL Express může značně celý proces dopravy usnadnit. DHL Express nabízí mezinárodní přepravu zboží, včetně doručení z Evropy do USA. Pokud si objednáte zboží z Evropy a chcete ho doručit do USA pomocí DHL, můžete využít několik různých služeb, jako jsou například:

  • DHL Express (Expresní přeprava, která umožňuje doručení zboží z Evropy do USA během několika dnů. Tato služba zahrnuje sledování zásilky, pojištění, celní odbavení a doručení až k vašim dveřím.)

  • DHL Global Forwarding (Specializuje se na mezinárodní námořní a leteckou přepravu, což může být vhodné pro větší objednávky a zboží, které není třeba doručit expresně. Tato služba zahrnuje plánování a organizaci celé přepravy zboží od místa původu v Evropě až po doručení v USA.)

  • DHL eCommerce (Je určena pro menší zásilky a zboží, které se prodává online. Tato služba umožňuje přepravu zboží z Evropy do USA za nižší cenu a zahrnuje sledování zásilky a doručení na určená místa, například na poštu nebo do balíkovny.)

FBM & FBA

FBM je zkratka pro "Fulfillment by Merchant" a znamená, že prodejce (merchant) na platformě jako je například Amazon, plní objednávky a dodává zboží přímo z vlastního skladu nebo jiných skladových prostor. Tento model prodeje je alternativou k "Fulfillment by Amazon" (FBA), kde Amazon skladuje a plní objednávky za prodejce. Ve FBM modelu, prodejce si sám spravuje své skladové zásoby, balí a odesílá objednávky a zajišťuje zákaznickou podporu. Prodejci mohou využívat FBM jako způsob, jak nabízet své zboží na platformě Amazon bez nutnosti využívat služby skladování a plnění objednávek od Amazonu a s tím spojených poplatků.

Clo v případě FBM, Fulfillment by Merchant

V současnosti se při dovozu z EU do USA platí clo na některé zboží. Pro různé druhy zboží existují různé sazby cla, které jsou stanoveny na základě harmonizovaného systému popisu a kódování zboží (HS) a dalších faktorů, jako je země původu a určení zboží.

Pro dovoz zboží z EU do USA je třeba mít konkrétní dokumenty, včetně faktury, průvodního dopisu a potvrzení o původu zboží (Certificate of Origin), který dokládá, že zboží pochází z EU. Obchodní faktura musí mít úplný a přesný popis zasílaného zboží - podrobný popis zboží, názvy jednotlivých položek, označení jednotlivých částí zásilky, množství zboží a hmotnost, ceny, náklady spojené se zásilkou (obaly, slevy, rabaty), místo určení, dodací podmínky, jména kupujících, prodávajících a přepravců apod.

Spotřební daň FBM, Fulfillment by Merchant

Pokud prodáváme a zasíláme zboží z EU zákazníkům do USA, musíme si dát pozor na tzv. "sales tax" neboli spotřební daň. Sales tax je daň z prodeje zboží nebo služeb, kterou platí zákazníci v některých zemích. Tato daň se obvykle přidává k ceně zboží nebo služby a je poté odvedena státnímu orgánu. Může se lišit v závislosti na konkrétních jurisdikcích, ke které se vztahuje, a může být stanovena na různých úrovních (státní, místní atd.) nebo může být pevně stanovena pro všechny oblasti, kde se uplatňuje. V některých státech USA se sales tax vůbec neplatí, v jiných může být až 10 %. Je důležité si uvědomit, že prodejce je odpovědný za úhradu spotřební daně, nikoliv zákazník. Amazon za prodejce “sales tax” odvádí automaticky. Připlácí si ji zákazník. V případě prodeje na této platformě není třeba řešit žádné Tax ID.

Prodej na Amazonu s EXPANDO

EXPANDO pomáhá lokálním e‑shopům globálně expandovat. Díky vlastnímu softwaru EXPANDO APP a dalším specializovaným službám pro e‑commerce dokážeme celý proces expanze a následného prodeje plně automatizovat a zefektivnit. “V EXPANDO řešíme integrace mezi marketplaces, e‑shopy nebo účetními systémy. Zároveň jsme tým expertů, který vytvořil největší obrat z celé Evropy na nových prodejcích na Amazonu. Zkrátka noví prodejci mají na Amazonu nejrychlejší obraty přes EXPANDO,” podtrhl David Cikánek, Head of Sales spolupráci s Amazonem.

“Nejdůležitější je to, že se dostanete k zákazníkům, kteří by vám jinak byli obtížně dostupní a těžíte z výhod velkého brandu daného marketplace. Ten rozdíl je podobný jako, když nahodíte udičku do rybníku na návsi, nebo si zarybaříte z paluby luxusní jachty. Ryb je mnohem více a co je také důležité, je jich i více druhů! V našem případě jsou viditelné rozdíly nejen mezi tím, co prodáváme u nás a na jednotlivých tržištích ale významné rozdíly jsou i mezi jednotlivými marketplaces. Dosti často se stává, že v zahraničí úspěšně prodáváme něco, co u nás moc nejde a samozřejmě i naopak”, říká o prodejích na Amazonu Mirek Severaz A Spirit, klient z EXPANDO.

Katalog Amazonu má přes 1 mld. zalistovaných produktů, na které se jednoduše můžete napárovat pomocí EXPANDO APP. Náklady na prodej jsou pak oproti expanzi formou zahraničního e‑shopu minimální. Spuštění prodejů je navíc rychlé a vše vyřizujete pohodlně z ČR. Celkově jsme za rok 2022 přivedli klientům GMV v hodnotě přes 48 tis. EUR a více než 820 tis.zprostředkovaných objednávek.

AUTOPRICER, který dynamicky mění ceny produktů dle chování konkurence, přivedl našim 155 klientům navíc obrat v hodnotě 10,3 mil. EUR.

Pokud chcete maximalizovat prodeje na americkém Amazonu, napište si o konzultaci: david@expan.do

Autorka článku: Michaela Nováková, Expando

Sdílet Posílejte s DHL