POP‑UP OKNA
Tzv. pop‑up (vyskakující) zprávy, které nabízejí zákazníkům více informací nebo atraktivní nabídku jsou velkým plusem a zlepšují vaši komunikaci se zákazníkem.(1)
POŽADUJTE POUZE RELEVANTNÍ INFORMACE
Výzkumy společnosti Forrester (2) ukazují, že jedním z hlavních důvodů, proč zákazníci nedokončí nákup, je příliš velké množství informací vyžadované obchodníky. Ptejte se pouze na to, co potřebujete vědět – pravidlo, které je po zavedení GDPR ještě důležitější.
MYSLETE GLOBÁLNĚ, JEDNEJTE LOKÁLNĚ
Chcete zahraniční zákazníky trošku více popostrčit k nákupu? Uvádějte ceny v místní měně. S tím vám pomohou nástroje jako Webinterpret’s Localised Checkout.(3)
PLATBY NA MÍRU
Někdo upřednostňuje platbu kartou předem, ostatní se cítí lépe při placení v hotovosti až při doručení. Ujistěte se, že vám neunikne žádný zákazník jen kvůli tomu, že jste mu nenabídli více možností platby.(4)
KAM TO ZMIZELO?
Zákazníci obecně neradi hrají hru „Kam se poděl můj košík“. Udržet košík na dohled je jedním z nejjednodušších způsobů jak se ujistit, že nebude opuštěn.(1)
ZÁKAZNICKÝ ÚČET NENÍ POVINNOST
Vytváření účtů je otrava. Tak proč k tomu nutit zákazníky? Společnost User Interface Engineering zjistila, že odstraněním povinnosti vytvoření účtu můžete zvýšit úspěšnost prodeje o 45 %. (5)
PŘEDVYPLNĚNÁ POLE PRO UŽIVATELE MOBILŮ
Dle společnosti Criteo bylo uskutečněno až 46 % veškerých online nákupů pomocí mobilních telefonů (2. čtvrtetí 2016), dokončených nákupů bylo ale pouze 27 %. Vyplňovat objednávkový formulář je mnohem těžší na telefonu než na počítači. Předvyplňte informace, které o zákazníkovi již máte, a zapněte našeptávač adres, zvýšíte tak procento dokončených mobilních nákupů.(6)
BUDUJTE DŮVĚRU
Zákazníci nakupují u důvěryhodných prodejců. Zjistilo se, že symboly bezpečnosti jako Norton Secured, Intel Security a Truste Certificate zvyšují důvěru zákazníků. (1)
MOTIVUJTE K NÁKUPU
FOMO (Fear Of Missing Out – strach, že o něco přijdu) je velký motivátor. Omezená platnost slevové nabídky a odpočítávání typu „Zbývá už jen 9 kusů“ jsou skvělé způsoby, jak zabránit zákazníkovi odložit nákup.
UDÁVEJTE JASNÝ SMĚR
Zákazníci by měli stále vědět, kde se nachází. Ujistěte se, že tlačítka „zaplatit” a "pokračovat v nákupu” jsou neustále viditelná bez nutnosti posouvání po stránce.(5)
BONUSOVÝ TIP:
DODEJTE HNED
V době všeho na dosah, kdy taxi můžete objednat do pár minut a filmy jsou stahovány během několika sekund, chtějí zákazníci své zboží VČERA! A za rychlé a spolehlivé doručení jsou ochotni připlatit. Nabídněte jim expresní doručení.
ZDROJE:
1 https://optinmonster.com/11‑advanced‑tips‑to‑reduce‑shopping‑c...
2 https://www.forrester.com/report/Understanding+Shopping+Cart+A...
3 https://www.webinterpret.com/uk/blog/ecommerce‑10‑tips‑checkou...
4 https://wearegrow.com/reduce‑shopping‑cart‑abandonment/
5 https://www.abtasty.com/blog/reduce‑shopping‑cart‑abandonment/
6 http://uk.businessinsider.com/shopping‑cart‑abandonment‑mercha...